Εγκρίθηκε η κατασκευή του τμήματος Μαραθώνα – Ωρωπού. Στα σκαριά ο νέος παραλιακός οδικός άξονας. Όλο το πλάνο.
Εγκρίθηκε η κατασκευή του τμήματος Μαραθώνα – Ωρωπού
Στα σκαριά μπήκε η κατασκευή του νέου παραλιακού οδικού άξονα σύνδεσης Μαραθώνα – Ωρωπού. Κι αυτό μετά από την ομόφωνη έγκριση από το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής της εισήγησης του Αντιπεριφερειάρχη Ανατολικής Αττικής Θανάση Αυγερινού για την υλοποίηση του μεγάλου έργου δημιουργίας του νέου παραλιακού οδικού άξονα σύνδεσης Μαραθώνα – Ωρωπού, με τη σύναψη της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής και του Αναπτυξιακού Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης «ΝΕΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ Α.Ε.» για την εκπόνηση της μελέτης του έργου, χρηματοδότησης από την Περιφέρεια Αττικής, συνολικού προϋπολογισμού 3.306.000 ευρώ (συμπ. ΦΠΑ).
Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο, η υλοποίηση του οποίου ξεκίνησε και προχωρά δυναμικά με απόφαση του Περιφερειάρχη Αττικής Γιώργου Πατούλη.
Διενέργεια διαγωνισμού
Το φυσικό αντικείμενο της σύμβασης αφορά: α). στην παροχή υπηρεσίας για τη διενέργεια διαγωνισμού, την ανάθεση της μελέτης, την επίβλεψη, τη θεώρηση και την έγκριση αυτής, καθώς και τη θεώρηση και έγκριση των τευχών δημοπράτησης και β). στην εκπόνηση συγκοινωνιακών μελετών καθώς και των απαραίτητων υποστηρικτικών μελετών για τον σχεδιασμό υπεραστικής οδού σύνδεσης του Δήμου Μαραθώνα με το Δήμο Ωρωπού Ανατολικής Αττικής.
Η μελέτη
Σύμφωνα με τη μελέτη και του υπό κατασκευή οδικού έργου, σε χάραξη υπεραστικής οδού από τη Λεωφ. Ραμνούντος 3 χλμ δυτικά του οικισμού Αγίας Μαρίνας Δήμου Μαραθώνα, έως το ανατολικό άκρο του οικισμού Άγιοι Απόστολοι Δήμου Ωρωπού, συμβάλλοντας στην οδό Γρ. Μπιθικώτση, συνολικού μήκους 18,3 χιλιομέτρων.
Η διαδρομή της οδού ακολουθεί κυρίως την βορειοανατολική ακτογραμμή της Αττικής και διέρχεται διαμέσου του Αρχαιολογικού χώρου Ραμνούντος, των οικισμών Σέσι, παραλία Βαρνάβα και Άγιοι Δημήτριος και Παντελεήμων.
Η οδός αυτή, εκτός του ότι πρόκειται να εξυπηρετήσει όλους τους παρόδιους οικισμούς, θα αποτελέσει συνέχεια για την περιμετρική παραλιακή σύνδεση της βορειοανατολικής Αττικής από την Σκάλα Ωρωπού έως τον οικισμό Αγίας Μαρίνας, εξασφαλίζοντας μαζί με το λοιπό οδικό δίκτυο την πρόσβαση σε τουριστικές και αρχαιολογικές περιοχές. Η οδός αυτή, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, θα κληθεί να εξυπηρετήσει μεγάλο αριθμό παραθεριστών που έχουν δεύτερη κατοικία στην περιοχή και στους παραθαλάσσιους οικισμούς του Ευβοϊκού κόλπου.
Η ισχύς της σύμβασης
Σύμφωνα με τα δεδομένα, η ισχύς της παρούσας σύμβασης αρχίζει από την υπογραφή της και η διάρκειά της ορίζεται σε πενήντα (50) μήνες. Στο χρονικό αυτό διάστημα περιλαμβάνεται η παροχή υπηρεσίας και η εκπόνηση της μελέτης έως και την οριστική παραλαβή και έγκρισή της.
Εισήγηση Αυγερινού
Την ίδια ώρα, η εισήγηση του κ. Αυγερινού, κάνει λόγο για ιδιαίτερης σπουδαιότητας έργο και χαρακτηριστικά στις δηλώσεις του επισημαίνει: «Πρόκειται για ένα νευραλγικό έργο που θα αναβαθμίσει το παραλιακό μέτωπο της Βορειοανατολικής Αττικής και θα δώσει ισχυρή αναπτυξιακή ώθηση στην περιοχή, ανοίγοντας νέους ορίζοντες και ευκαιρίες. Τα οφέλη είναι πολλαπλά, στις μετακινήσεις, στην οδική ασφάλεια, στην προσέλκυση τουριστών με την ανάδειξη του τόπου με τα έντονα χαρακτηριστικά πλούσιου φυσικού κάλλους αλλά και ιστορίας και πολιτισμού».